Obchodní podmínky firmy DogLife s.r.o. vymezují podmínky obchodního styku mezi prodávajícím a kupujícím a upřesňují formulace některých obchodních pojmů.
Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je společnost DogLife s.r.o., IČ 043 35 902, DIČ CZ04335902, se sídlem Beřovice 23, 273 71 Beřovice, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka C 258758, která je provozovatelem internetového obchodu www.eshop.DogLife.cz jako prodávající (dále jen „Prodávající“) a na straně druhé je kupující (dále jen „Kupující“).
Kupujícím může být spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jedná.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením smlouvy obsažená v článku II., dále pak Reklamační řád a online dokument „Způsoby dopravy“, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce Prodávajícího nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log. Kupující si je vědom, že s těmito nesmí bez souhlasu Prodávajícího, nebo obchodních partnerů Prodávajícího nakládat, není-li zvláštní smlouvou pro daný konkrétní případ sjednáno jinak.
Fakturu (daňový doklad ke koupi zboží) obsahující základní údaje ke koupi zboží spolu s odkazem na VOP obdrží Kupující v potvrzení objednávky na jím zadanou emailovou adresu, přičemž originál dokladu (smlouvy) obdrží Kupující při převzetí zboží.
Prodávající sděluje, že:
v případě, že Kupujícím je přímo spotřebitel, má takový spotřebitel právo odstoupit od smlouvy (není-li níže uvedeno jinak) ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží, jde-li o:
spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
V případě, že spotřebitel chce uplatnit stížnost, může tuto uplatnit přes kontaktní formulář na webu či eshopu www.eshop.doglife.cz, příp. se lze se obrátit na orgán státního dozoru.
Smlouvu může Kupující uzavřít tak, že přijme návrh k uzavření smlouvy na webu provozovaném Prodávajícím a to tak, že požadované plnění (zboží, nebo službu) vloží do elektronického nákupního košíku. Než Kupující závazně potvrdí objednávku, má právo vybírat a měnit požadované plnění, dopravu a její způsob, způsob úhrady a také zkontrolovat všechny údaje, které do objednávky vložil. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím po zvolení způsobu dopravy a způsobu úhrady a přijetím objednávky od Kupujícího Prodávajícím. Za případné chyby při spojení a přenosu dat nenese Prodávající odpovědnost. Po obdržení objednávky potvrdí Prodávající Kupujícímu přijetí objednávky informativním emailem na Kupujícím zadanou emailovou adresu.
Přílohou tohoto potvrzení může být odkaz na aktuální znění VOP včetně Reklamačního řádu Prodávajícího. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody obou smluvních stran nebo na základě zákonných důvodů, není-li ve VOP uvedeno jinak.
V případě, že si Kupující objedná v rámci jednoho dne zboží v několika objednávkách, je Prodávající oprávněn tato plnění doručit souhrnně v jednom doručení a zásilce.
Uzavřená smlouva je Prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů. Tato smlouva není přístupná třetím stranám.
Kupní smlouvou se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu předá předmět plnění, dodá veškeré dostupné informace vážící se k předmětu plnění a Kupující se zavazuje, že předmět plnění převezme a zaplatí Prodávajícímu bez odkladu a nejpozději při převzetí předmětu koupě kupní cenu.
Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k předmětu plnění, a proto se Kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny.
Prodávající Kupujícímu odevzdá věc, jakož i doklady, které se k věci vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnického práva k předmětu plnění v souladu se smlouvou.
Má-li Prodávající předmět plnění odeslat, odevzdá věc Kupujícímu (podnikateli) předáním k přepravě Kupujícím zvolenému dopravci, je-li toto možné a umožní Kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci. Prodávající odevzdává Kupujícímu – spotřebiteli předmět plnění až okamžikem předání předmětu plnění Kupujícímu dopravcem.
Prodávající odevzdá Kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení.
Není-li ujednáno, jak má být věc zabalena, zabalí Prodávající věc podle zvyklostí. Stejným způsobem opatří Prodávající předmět koupě pro přepravu.
Věc je vadná, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání věci.
Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti.
Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
Nebezpečí škody přechází na Kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li Kupující věc, ač mu s ní Prodávající umožnil nakládat.
Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže Prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
Prodlením Kupujícího s převzetím věci vzniká Prodávajícímu právo předmět plnění po předchozím upozornění na účet Kupujícího vhodným způsobem předmět plnění prodat poté, co Kupujícímu poskytl dodatečnou lhůtu k převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li Kupující se zaplacením.
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že předmět plnění při převzetí nemá vady. Zejména pak, že v době, kdy Kupující věc převzal:
V případě krmiv - projeví-li se vada na předmětu plnění ihned po rozbalení, je Prodávající povinen tuto vadu odstranit a to výměnou předmětu plnění.
Vznikne-li vada na předmětu plnění, který má povahu spotřebního zboží (např.stojany, misky, vodítka apod.) je Kupující oprávněn uplatnit právo z vady v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak. To se však netýká jakéhokoliv předmětu plnění, který:
U spotřebního zboží (např. stojany, misky, vodítka apod.) je Kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby. V takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
Jednotlivé lhůty blíže upravuje Reklamační řád.
Je-li vada na zboží, tedy vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo:
Kupující si s Prodávajícím dohodnou pouze jedno řešení s ohledem na povahu a stav vady zboží bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího, pokud vadu lze opravit. Neodstraní-li Prodávající vadu v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vadu nelze odstranit, může Kupující požadovat namísto odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Nezvolí-li si Kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy – viz níže.
Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez závad, vyměnit její součást nebo věc opravit, či vyměnit.
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí-li od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby nebo dodáním nové věci.
Neodstraní-li Prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.
Právo na dodání nové věci – předmětu plnění, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Při dodání nové věci vrátí Kupující Prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou (včetně veškerého příslušenství v originálním balení produktu).
Neoznámil-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit.
Zárukou za jakost se Prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Toto platí u předmětu plnění (spotřebního zboží).
U krmných produktů poskytuje Prodávající záruku za jakost a kvalitu produktu odpovídající jeho originálnímu zabalení a chuťové i kvalitativní jakosti uvedené na originálním obalu produktu. U krmných produktů platí, že jejich složení a nutriční hodnoty jsou platné v okamžiku výroby a v okamžiku zabalení do originálního obalu. Prodávající poskytuje záruku za jakost krmných produktů také v rozmezí dat uvedených na obalech vztahujících se k datu výroby a k datu doporučené spotřeby produktu. Uplatňuje-li Kupující vadu u krmného produktu, jehož datum doporučené spotřeby již uplynulo, nebude Prodávajícím na toto brán zřetel vyjma případu, kdy Kupující prokáže, že mu tento krmný produkt (předmět plnění) byl Prodávajícím doručen již po datu doporučené spotřeby.
Záruční doba běží od odevzdání věci Kupujícímu.
Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího vnější nepředvídatelná událost.
Kupující má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta běží ode dne uzavření smlouvy jde-li o:
Prodávající umožňuje Kupujícímu odstoupit prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy na internetových stránkách a Kupujícímu tak Prodávající potvrdí bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.
Odstoupit lze také korespondenčně, a to na adrese Prodávajícího uvedené na internetových stránkách Prodávajícího www.eshop.doglife.cz
Odstoupí-li Kupující od smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do sedmi kalendářních dnů od data odstoupení od smlouvy, zboží, které od Prodávajícího obdržel, a to na své náklady (na náklady Kupujícího).
Předmět plnění (zboží) vrátí Kupující úplné včetně veškerého dodaného příslušenství, případně s kompletní dokumentací byla-li přiložena. Dále by mělo být zboží nepoškozené, čisté, pokud možno v originálním obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal.
Pokud se jedná o spotřební zboží (např. stojany, misky, vodítka apod.) pak lze od smlouvy odstoupit pouze pokud Kupující dodá zboží nepoškozené a nepoužité v neporušeném originálním balení.
Rozhodne-li se Kupující pro odstoupení v uvedené lhůtě, Prodávající doporučuje pro urychlení vyřízení odstoupení zboží doručit na adresu Prodávajícího spolu s přiloženým průvodním dopisem s případným důvodem odstoupení od kupní smlouvy (není podmínkou), s kopií nákupního dokladu a uvedeným číslem bankovního účtu kam budou Prodávajícím Kupujícímu zaslány finanční prostředky v odpovídající výši.
Neprokáže-li Kupující v dostatečné míře, že předmět plnění skutečně nakoupil od Prodávajícího, může Prodávající odmítnout peněžní prostředky proplatit a odmítnout plnění vztahující se k odstoupení od smlouvy.
Odstoupí-li Kupující od smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Odstoupí-li Kupující od smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá.
Kupující bere na vědomí, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva Kupujícího odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů, darovací smlouva pozbývá účinnosti a Kupující je povinen spolu s vráceným zbožím (předmětem koupě) vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se obohatil. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět Prodávajícímu, budou tyto hodnoty chápány jako nákup zboží Kupujícím a v tom případě má Prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny a to recipročně.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí:
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s Kupujícím a marketingových akcí prodávajícího (i těch prováděných se smluvními partnery prodávajícího) a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména, čísla účtu a adresy dodání) či speciálních marketingových akcích Prodávajícího. Osobní údaje, které jsou poskytnuty dobrovolně Kupujícím Prodávajícímu za účelem splnění objednávky a marketingových akcí prodávajícího, jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění. Kupující dává Prodávajícímu svůj souhlas ke shromažďování a zpracování těchto osobních údajů pro účely splnění předmětu uzavírané kupní smlouvy a využití pro marketingové účely Prodávajícího.
V rámci reklamačního řízení jsou od zákazníků vyžadovány následující údaje: jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo, e-mail a podpis (vč.elektronického). Veškeré takto získané osobní údaje jsou zpracovávány výhradně za účelem nezbytným pro vyřízení reklamace a v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu a dalších zákonných práv k těmto údajům.
Prodávající může dále při poskytnutí souhlasu zpracovávat tzv. "cookies" tak, aby usnadnil poskytování služeb. Uživatelé mají možnost odmítnout, aby "cookies" nebo podobné nástroje byly ukládány do jejich koncových zařízení, např. tím, že spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení.
Prodávající si z důvodu předcházení trestné činnosti a minimalizace škod vyhrazuje právo odmítnout objednávku Kupujícího vytvářenou z blokované IP adresy. V případě problémů s objednávkou může Kupující kontaktovat Prodávajícího prostřednictvím kontaktního formuláře nebo telefonicky.
Objednávky přes internetový obchod Prodávajícího jsou přijímány 7 dní v týdnu, 24 hodin denně.
V případě výpadku informačního systému nebo zásahu vyšší moci nenese Prodávající odpovědnost za nedodržení provozní doby i příjem objednávky ze strany Kupujícího.
Všechny ceny jsou smluvní. V on-line eshopu Prodávajícího jsou vždy ceny platné i aktuální.
Ceny uvedené u jednotlivých produktů jsou konečné, tj. včetně DPH, všech dalších daní a poplatků, které musí Kupující pro získání zboží zaplatit. To se netýká případných poplatků za dopravné, dobírky a náklady, které jsou uváděny až v rámci tzv. elektronického nákupního košíku a jejich výše se odvíjí od volby Kupujícího.
Kupující však bere na vědomí, že konečné ceny u produktů jsou uváděny po zaokrouhlení na celé koruny v souladu s příslušnými právními předpisy.
Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.
Původní cena znamená cenu zboží, služby, za niž předmětné zboží, či službu Prodávající nabízel bez zohlednění veškerých možných bonusů, marketingových kampaní na podporu prodeje a jiných slevových akcích na jím provozovaném eshopu.
Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím, a to zejména v případě, kdy Kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému Prodávajícího. Prodávající v takovém případě Kupujícího informuje o takové skutečnosti.
Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi Kupujícím a prodávajícím z důvodu omezeného množství zboží na skladě a časové prodlevě mezi prodejem a zboží jinému Kupujícímu a vyřízením objednávky Kupujícího. V tomto případě informuje Prodávající Kupujícího, aby si dohodli další případný postup, nebo stornování objednávky.
Prodávající si vyhrazuje právo prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřenou, pokud došlo ke zneužití osobních údajů, zneužití platební karty apod., o takovémto postupu bude Kupující informován. Kupující bere na vědomí, že v uvedených případech nemůže kupní smlouva platně vzniknout.
Cena zboží bude uvedena v objednávce a ve zprávě potvrzující přijetí objednávky zboží.
Objednávat je možno následujícími způsoby:
Telefonické objednávky lze realizovat v pracovní dny od 08:00 do 20:00.
Prodávající bude Kupujícího vždy informovat o přesném datu a čase doručení objednaného zboží prostřednictvím e-mailu, nebo telefonicky. Délka doručování objednaného zboží a cena dopravy je závislá na způsobu dopravy, kterou si Kupující zvolí v rámci své objednávky a elektronického košíku.
Prodávající akceptuje následující platební podmínky:
Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí ve vlastnictví Prodávajícího, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží Kupujícím.
Fakturační údaje Kupujícího nelze měnit zpětně po odeslání objednávky.
Konkrétní podmínky způsobů platby jsou blíže popsány na www.eshop.doglife.cz
Prodávající zajišťuje či zprostředkovává následující způsoby dodání:
Jednotlivé způsoby dopravy jsou nabízeny dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb a s ohledem na kapacitu a dojezdové možnosti. V případě zásahu vyšší moci Prodávající nenese odpovědnost za opožděné dodání zboží.
V případě, kdy si Kupující zvolí způsob dopravy "osobní odběr na prodejních místech Prodávajícího" (doručení zásilky na jedno z aktuálně dostupných prodejních míst prodávajícícho), tato zásilka zde bude pro něj od okamžiku doručení na toto prodejní místo rezervována maximálně po dobu 30 dnů. Pokud si zákazník zásilku během této doby nevyzvedne, tato bude stornována.
Všechny nabízené způsoby dopravy, jejich aktuální podmínky a ceny nalezne vždy aktuálně Kupující na webové stránce www.eshop.doglife.cz.
V momentě dodání zboží, jež byla uhrazena předem prostřednictvím internetu, může Prodávající či její smluvní partner požadovat předložení identifikačního průkazu (OP nebo cestovní pas) a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může Prodávající či její smluvní partner odmítnout zboží vydat.
Zboží zakoupené Kupujícím-právnickou osobou, která je v okamžiku koupě plátcem DPH, s 0% sazbou bude předáno pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí. Zboží zakoupené Kupujícím-osobou samostatně výdělečně činnou, která je v okamžiku koupě plátcem DPH, s 0% sazbou bude předáno pouze po předložení platného identifikačního průkazu (OP či cestovní pas).
Je-li zboží zakoupeno Kupujícím, který je v době okamžiku koupě plátce DPH, a je fakturováno s 0% sazbou DPH, pak musí být místem dodání adresa sídla či provozovny uvedená v obchodním, živnostenském či obdobném rejstříku.
Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem www.eshop.DogLife.cz, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit emailem na adresu obchod@doglife.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat emailem, nebo poštou Prodávajícímu. Dodatečná reklamace nezbavuje Kupujícího právo věc reklamovat, avšak dává Prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním řádem Prodávajícího a příslušnými právními předpisy ČR. Doklad o zakoupení obvykle slouží jako záruční list
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. V tomto jazyce jsou přednostně platné také překlady do cizích jazyků.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1.7. 2015 a jsou k dispozici v sídle Prodávajícího a elektronicky na www.eshop.doglife.cz